Sarıgül hazır olduğunda başvurusunu yapar...

CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu, Şişli Belediye Başkanı Sarıgül’ün durumuyla ilgili, "Kendisi hazır olduğu zaman başvurusunu yapar, PM’ye götürürüz" dedi.

Politika 09.09.2013, 09:21 09.09.2013, 09:24 Fatih Yılmaz
Sarıgül hazır olduğunda başvurusunu yapar...

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, HaberTürk televizyonunda canlı yayınlanan “Enine Boyuna” programında gazetecilerin sorularını yanıtladı.

PM'nin bugünkü toplantısı hatırlatılarak, Şişli Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül’ün durumunun sorulması üzerine Kılıçdaroğlu, bu konunun toplantıda gündeme gelmediğini söyledi.

Kılıçdaroğlu, "Sayın Baykal’la seyahat ederken de gündeme gelmedi. Medyanın gündeminde olmasından rahatsız değiliz. PM’nin karar vermesi için kişinin başvurusu gerekiyor, böyle bir başvuru olmadığı için görüşülmedi. Kendisi hazır olduğu zaman başvurusunu yapar, PM’ye götürürüz. Gizli oylama yapılıyor, kabul edilirse üyemiz olur. Bu işin kuralı bu” diye konuştu.

“Sarıgül partinin başına geçer mi böyle bir kaygı taşıyor musunuz?” sorusuna karşılık Kılıçdaroğlu, böyle bir kaygı taşımadığını vurguladı.

Kılıçdaroğlu, "Garanti mi bekleniyor?" diye sorulması üzerine ise "Siyasette garanti yoktur, siyaset adamı risk üstlenir. Siyaset adamı hukuk içinde hareket etmek zorundadır. Siz bir partisiniz ve tüzüğünüze uymak zorundasınız. O kurallara aykırı hareket ettiğimde ben de eletiri alırım. Hepimiz hukukun gereğini yapacağız" ifadesini kullandı.

"Acaba siz Sarıgül’ü kararsız mı buluyorsunuz?" sorusuna ise Kılıçdaroğlu,  "Sayın Sarıgül’ün kararı var mı yok mu ben onu nereden bileyim" yanıtını verdi. 

Kılıçdaroğlu, bütün sosyal demokratların bir araya gelmesi gerektiğini dile getirerek, CHP ve Türkiye’ye demokrasi getirmek için mücadele ettiğini ve bunu sürdüreceğini belirtti.

Bir soruya karşılık Kılıçdaroğlu, “Beceri ve dürüstlük çatışmaz, becerili olmak toplanan her kuruşu halk için harcamaksa o bende var. Biz, 'iş de yapsın ama yolsuzluk yapmasın' diyoruz. Beceriyi farklı şekilde öğretirsek topluma ihanet etmiş oluruz” değerlendirmesinde bulundu.

Yaklaşan yerel seçimlerin hatırlatılarak, CHP ve MHP'nin ittifak yapacağı iddialarının sorulması üzerine Kılıçdaroğlu, bu tür iddiaların gerçeklik payının olmadığını söyledi. Kılıçdaroğlu, tüm seçmen kitlelerinden oy talebi ile siyaset yaptıklarını bildirdi.

Kılıçdaroğlu, “Ankara’da Büyükerşen aday gösterilecek iddiaları doğru mu?” sorusuna karşılık üzerine, böyle bir şeyin gündemlerinde olmadığını aktardı.

Kadın adaylara pozitif ayrımcılık

"Yerel seçimlerde kadın adaylara pozitif ayrımcılık yapacak mısınız?" sorusunu ise Kılıçdaroğlu, "Kesinlikle daha fazla olacak” diye yanıtladı.

Kılıçdaroğlu, "Başörtülü aday gösterecek misiniz? Ya da siz göstermediniz, böyle bir aday adaylığı oldu tavrınız ne olacak?” sorusuna,  “Herkes giyiminde kuşamında özgürdür, onu inancı nedeniyle takıyorsa ona da saygı duyuyoruz. Ama bir şeyi ben anlamakta güçlük çekiyorum. Başörtüsünün siyasetin gündemine getirilmesini doğru bulmuyorum. İsteyen istediği gibi giyinebilir. Siyasetin konusu farklıdır, inanç siyaset konusu olmaz” yanıtını verdi.

"CHP, bu dini sembolün Meclis'te görülmesini onaylıyor mu?" diye sorulmasına karşılık Kılıçdaroğlu, "Türkiye, yıllar yılı çok boş bir tartışmanın içine sürüklendi, türban konusunda. Biz, özgürlüğü savunuyoruz. Batıda hangi tür özgürlük varsa, hepsinin altına imzamızı atıyoruz” diye konuştu.

 "Milletin oyuna ve seçtiği kişilere saygı göstermek her siyasi partinin görevidir"

Kılıçdaroğlu, Merve Kavakçı’nın durumu hatırlatılarak, "Ecevit’in yaptığını yapar mıydınız?" sorusu üzerine, "Milletin oyuna ve seçtiği kişilere saygı göstermek her siyasi partinin görevidir. Yeter ki seçimler demokratik, özgür bir süreç içinde gerçekleşmiş olsun" ifadesini kullandı.

ODTÜ’de yaşanan yol tartışmalarının hatırlatılması üzerine ise Kılıçdaroğlu, çevre konusunun 20. yüzyılın sonlarında bütün dünyanın gündeminde olduğunu söyledi.

Çevreye saygılı olunması gerektiğini vurgulayan Kılıçdaroğlu, “ODTÜ’de öğrencilerin direnmesine bizim bu çerçevede saygı duymamız gerekiyor. 100 milyon fazla harcarsanız tüp geçit yapılabilir. Bir şehrin ortasından otoban geçmez. Kent, estetikle beraber düşünülmeli. Kentin estetiğinin düşünülmesi gerekir” dedi.

Kılıçdaroğlu, ODTÜ'de başörtülü öğrencilere sözlü saldırı iddialarının hatırlatılması üzerine ise olayı ilk olarak "Türbanlı öğrencilere tepki" diye duyduğunu ve bunun üzerine eğitim hakkının engellenmemesi gerektiği yönünde açıklama yaptığını söyledi. 

Konuyla ilgili milletvekillerini görevlendirdiğini ve araştırma yaptırdığını bildiren Kılıçdaroğlu, olayın başörtüsüyle ilgisinin olmadığının ortaya çıktığını ifade etti.

ODTÜ'de zaten başörtülü öğrencilerin öğrenim gördüğünü belirten Kılıçdaroğlu, tartışmanın yurt konusunda çıktığını, stant açmak isteyenlerin de öğrenci olmadıklarını öğrendiğini dile getirdi. 

Kılıçdaroğlu, "Oraya stant açıyorsanız, üniversitenin yurtlarında kalan öğrencileri rencide edecek ifadeler kullanmayacaksınız. Üniversitenin yurdu varken, siz öğrencileri kendi yurdunuza almak istiyorsanız, o zaman bütün öğrenci yurtları için stant açacaksınız" diye konuştu. Kılıçdaroğlu, bir kişinin kılık kıyafeti nedeniyle okula alınmamasının doğru olmadığını da söyledi.

Çankaya Köşkü'ndeki 30 Ağustos resepsiyonu

Kılıçdaroğlu, "30 Ağustos resepsiyonuna neden katılmadınız?"  sorusunu,  "30 Ağustos resepsiyonuna katılmamamın başörtüsüyle bir ilgisi yok. Ben, genelde ilke olarak resepsiyonlara katılmıyorum. İşin kuralı bu. Eğer başörtüsü olduğu için ben katılmıyorum diye bir düşünce ise Sayın Cemil Çiçek Meclis'te bir resepsiyon vermişti, eşi de vardı, başörtülüydü gittim. Bunlar siyasetin gündemini meşgul ediyor ve gerçekten doğru değil. Bunları hepimizin aşması gerekiyor" diye yanıtladı.

CHP İstanbul İl Başkanı Oğuz Kaan Salıcı'nın, yerel seçimlerle ilgili bir konuşmasında kullandığı, ''Kaporacılar'' ifadesi hatırlatılarak, konunun PM'de gündeme gelip gelmediğinin sorulması üzerine ise Kılıçdaroğlu, toplantı gündeminde böyle bir şeyin ele alınmadığını söyledi.

Kılıçdaroğlu, "İstanbul İl Başkanımızın yaptığı konuşmaya katılanların bana aktardığı, böyle bir konuşmanın hiç olmadığı şeklinde. Ama gazeteler yazıyor, biz de okuyoruz" diye konuştu.

"Kendinize 10 üzerinden kaç veriyorsunuz?"

Kemal Kılıçdaroğlu, "3 yıllık genel başkanlığınıza 10 üzerinden kaç veriyorsunuz? Yerel seçimlerdeki başarı kriteriniz ne?” sorusuna, "Ben, hiç koltuk tutkunu olmadım. 'Bu koltuk bana aittir' demek doğru değil. Koltuğun sahibini kurultaylar belirler. Kurultay kimi genel başkan seçerse ona saygı duymamız gerekiyor. Kusura bakmayın ama benim böyle bir puanlama yapmam kadar saçma bir şey olamaz. Buna halk karar verecek, partililer verecek. Onun ölçüsü halktır" yanıtını verdi. Kılıçdaroğlu, seçimlerde daha öncekilerden yüksek bir başarı hedeflediklerini de aktardı.

"Kendinizi karizmatik buluyor musunuz?" sorusu üzerine de Kılıçdaroğlu, şunları kaydetti:

"Karizmadan kastettiğimiz halka doğruları söylemek, halktan yana politikalar üretmekse ben bunu kendimde görüyorum. Biraz bunu sıkılarak söylüyorum ama kendimde görüyorum. Siyasete girerken 'hangi koşulda olursa olsun halka yalan söylemeyeceğim' dedim. Artık halka siyaset doğruları söylemek zorunda. İnandığım doğruları her zaman söylerim. Bu, bir karizma yaratır mı yaratmaz mı bilmiyorum, sonuçta halka gideceğiz. Ben, bizim halkımızın sağduyulu olduğuna inanıyorum. Siyasette diğer liderlere göre yeniyim, yeni olduğum için bundan gurur duyuyorum. Neden? Yeni bir süreci başlattığım için. Eski kaşarlanmış siyasetçiler gibi olmak istemiyorum. Düzgün, namuslu, tutarlı, söylediği sözün arkasında duran, böbürlenmeyen, halka gitmeyi, halka hesap vermeyi namuslu görev bilen bir siyaset anlayışım var benim."

"Politikacı din alanından elini çeksin"

Kemal Kılıçdaroğlu, dini alanların temeli atılırken siyasete malzeme edilmesini doğru bulmadığına dikkati çekerek, şöyle devam etti:

"Çünkü oralar insanların kendisini Allah'a en yakın hissettikleri yerler. Oraları siyasete konu etmenin doğru olduğuna inanmıyorum. Cemevinin temeli atılmış, gayet güzel. İktidar cemevlerini ibadet yeri olarak görmüyor. Bu da yanlış. Eğer yeryüzü bir ibadethane ise her yerde ibadetimi yaparım. Bunun adı cami olur, cemevi olur, havra olur, başka bir şey olur. Kafamızdaki tabuları yıkmak zorundayız. İnsanlar inançlarını özgürce yerine getirebilmeliler.

Politikacı din alanından elini çeksin, çekmelidir. Etnik kimlik ve din siyasette çok tehlikelidir. Bu iki alan siyaset konusu olmaz."

"Olimpiyatlar konusunda çok umutluydum"

"İstanbul'un olimpiyatları kaybetmesinin gezi olaylarıyla ilişkilendirildiğinin" belirtilmesi üzerine Kılıçdaroğlu, Türkiye'nin olimpiyatları alması konusunda çok umutlu olduğunu söyledi. Türkiye'nin batı için çok cazip bir ülke olduğunu vurgulayan Kılıçdaroğlu, şunları söyledi:

"Olimpiyatlar barış demek aslında. Eğer sizin ülkenizde çatışma, çatışma kültürü varsa size biraz kaygıyla yaklaşmış olabilirler. Ama ben olimpiyatların Türkiye'ye gelmemesini başka nedenlere bağlamak gerektiğine inanıyorum. Tek başına 'gezi oldu, o nedenle gelmedi' çok hafif bir söylem. Sizde demokrasi, özgürlük, kadın-erkek eşitliği olacak, sizde kent kültürü, kentin yeşilliği, ulaşım kolaylığı olacak. Pek çok parametreye bağlı. Bütün bunları topladığınız zaman olimpiyatlar gelir size, niye gelmesin. Japonya'daki etik değerlere, demokrasiye, barış kültürüne, siyasal iktidarın eylemlere yaklaşımına bakalım, bizdekine bakalım."

"Gençliği anlama ve kavramada yetersiz kaldığımızı itiraf edeyim"

Bu ülkenin nüfusunun yarısı gençse siyasetçilerin gençlere kulak kabartması gerektiğini vurgulayan Kılıçdaroğlu, "Bizim gençliği anlama ve kavramada yetersiz kaldığımızı itiraf edeyim. Biz, bu gençliği apolitik, ülke, dünya sorunlarından kopuk, bilgisayar başında, kendi iç dünyasında yaşayan bir gençlik olarak görüyorduk. Fakat Gezi olayları bu gençliğin öyle bir gençlik olmadığını ortaya çıkardı. Biz de kendimize göre bir ders çıkardık" değerlendirmesinde bulundu.

"Partimizde cumhurbaşkanı olacak çok kişi var"

Yeni anayasa çalışmaları, cumhurbaşkanlığı seçimi ve başkanlık sistemine ilişkin soruları da yanıtlayan Kılıçdaroğlu, "Ben, Sayın Erdoğan'ın cumhurbaşkanı seçileceğine inanmıyorum. Nedeni, herkesi kucaklayan bir kişi değil. Agresif, herkesi suçlayan, herkese hor bakan bir kişiliği var ve bu, gün geçtikçe artarak devam ediyor. Böyle bir kişinin Türkiye Cumhuriyeti'ne cumhurbaşkanı seçilmesi Türkiye için felaket olur" diye konuştu.

Bir kadının cumhurbaşkanı olmasını arzu ettiğini vurgulayan Kılıçdaroğlu, iyi eğitim almış, dünyayı bilen, insanları seven, sevecen bir kadının Türkiye'yi temsil etmesinden yana olduğunu söyledi. 

Bu aşamada isim telaffuz etmesinin doğru olmayacağını dile getiren Kılıçdaroğlu, "Sizin partinizin içinde mi bu hanımefendi?" sorusuna, "Bizim partimizin içinde değil" yanıtını verdi.  

Kılıçdaroğlu, bir başka soruyu yanıtlarken de başkanlık sistemine isim bazında değil, ilke olarak karşı olduklarını söyledi.  



Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 01 Mayıs 2024
İmsak 04:16
Güneş 05:55
Öğle 13:06
İkindi 16:57
Akşam 20:08
Yatsı 21:40
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 34 93
2. Fenerbahçe 34 89
3. Trabzonspor 34 58
4. Başakşehir 34 52
5. Beşiktaş 34 51
6. Kasımpasa 34 49
7. Rizespor 34 49
8. Alanyaspor 34 48
9. Sivasspor 34 48
10. Antalyaspor 34 45
11. A.Demirspor 34 41
12. Kayserispor 34 40
13. Samsunspor 34 39
14. Ankaragücü 34 38
15. Karagümrük 34 36
16. Konyaspor 34 36
17. Gaziantep FK 34 34
18. Hatayspor 34 33
19. Pendikspor 34 30
20. İstanbulspor 34 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 32 72
2. Göztepe 32 66
3. Sakaryaspor 32 57
4. Kocaelispor 32 55
5. Ahlatçı Çorum FK 32 55
6. Bodrumspor 32 53
7. Boluspor 32 50
8. Bandırmaspor 32 47
9. Gençlerbirliği 32 47
10. Erzurumspor 32 44
11. Keçiörengücü 32 39
12. Manisa FK 32 37
13. Ümraniye 32 37
14. Şanlıurfaspor 32 34
15. Tuzlaspor 32 34
16. Adanaspor 32 33
17. Altay 32 15
18. Giresunspor 32 7
Takımlar O P
1. Arsenal 35 80
2. M.City 34 79
3. Liverpool 35 75
4. Aston Villa 35 67
5. Tottenham 33 60
6. M. United 34 54
7. Newcastle 34 53
8. West Ham United 35 49
9. Chelsea 33 48
10. Bournemouth 35 48
11. Wolves 35 46
12. Brighton 34 44
13. Fulham 35 43
14. Crystal Palace 35 40
15. Everton 35 36
16. Brentford 35 35
17. Nottingham Forest 35 26
18. Luton Town 35 25
19. Burnley 35 24
20. Sheffield United 35 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 33 84
2. Barcelona 33 73
3. Girona 33 71
4. Atletico Madrid 33 64
5. Athletic Bilbao 33 58
6. Real Sociedad 33 51
7. Real Betis 33 49
8. Valencia 33 47
9. Villarreal 33 45
10. Getafe 33 43
11. Osasuna 33 39
12. Deportivo Alaves 33 38
13. Sevilla 33 38
14. Las Palmas 33 37
15. Rayo Vallecano 33 34
16. Mallorca 33 32
17. Celta Vigo 33 31
18. Cadiz 33 26
19. Granada 33 21
20. Almeria 33 14