Taraf'a sert yalanlama!

TMSF: Show TV'nin satışı tereddütsüz tamamlanmıştır

Medya 23.09.2013, 15:31 23.09.2013, 15:56
Taraf'a sert yalanlama!

 Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonu (TMSF), Show TV'nin satışı hakkında çıkan haberlere ilişkin açıklama yaptı. TMSF'den yapılan açıklamaya göre, TMSF'nin kamuoyunu bilgilendirmek adına Show TV'nin satış süreciyle ilgili defalarca açıklama yaptığı ve bu açıklamaların tüm yazılı basın ve internet medyasında yer aldığını hatırlattı.


'HİÇBİR TEREDDÜT YOK'

Gerek söz konusu açıklamalarda, gerekse Çukurova Grubu'nun 17 Eylül'de yaptığı açıklamada Show TV'nin satış sürecinin teknik ve hukuksal olarak tamamlandığı bildirilen duyuruda, şunlar kaydedildi:

"Alıcı ve satıcı arasında hiçbir belirsizlik ve tereddüt olmamasına ve bu yönde çeşitli açıklamalar yapılmasına rağmen Taraf gazetesinde Hüseyin Özay imzasıyla, kamu alacağının tahsilini engellemeye ve kurumumuz hakkında yanlış bir algı oluşturmaya yönelik yalan ve çarpıtma haber yapılmaya devam edilmektedir.

Taraf gazetesinde 20 Eylül 2013 tarihinde çıkan "600 milyonluk Show TV, 400 milyona nasıl satıldı" haberi, para birimi dahi belirtilmeden sözü edilen gazetenin daha önceki haberlerinde olduğu gibi belli bir amaca yönelik mesnetsiz ve kasıtlı olarak yazılmış yalan bir haberdir. 

'KÖTÜ NİYETLİ VE KASITLI'

Söz konusu gazetenin haberi doğruları yansıtmadığı gibi, ciddi maddi hatalarla da doludur. 2009 yılında yapılan protokolde Show TV'ye 600 milyon dolar değer biçildiği iddia edilmektedir. Anılan tarihte yapılan değerleme yaklaşık 600 milyon TL civarındadır.

Bu tutar da o günün dolar kuru dikkate alındığında 400 milyon dolar civarında bir rakama tekabül etmektedir. Satış tarihi itibariyle yapılan değer tespiti brüt 402 milyon dolardır.  Brüt kavramının kullanılmasının sebebi ise kamuoyunun da yakından bildiği üzere Show TV'nin personel maaşını dahi ödeyemeyecek şekilde ciddi bir borç yükü altında olması sebebiyledir.  Bir gazetecinin dolar ile TL arasındaki farkı ayırt edememesi ancak kötü niyet ve kasıtla izah edilebilir."

'AYNI ŞİRKETLER DEĞİL'

Öte yandan, gazete haberinde belirtilen 2009 yılına ait değerlemesi yapılan şirketler ile Ciner Grubu'na satışı yapılan şirketlerin, bire bir aynı şirketler olmayıp farklı şirketleri de içerdiği belirtilen duyuruda, bunun da 2009 değerlemesi ile satılan şirketlerin değerlerinin karşılaştırılmasının mümkün olamayacağı anlamına geldiği ifade edildi.

Duyuruda, TMSF'nin her türlü bilgi paylaşımına şeffaflık ilkeleri doğrultusunda açık iken, haberi yapan gazetecinin, etik kurallar bir tarafa, mesleğinin gerektirdiği şekilde yeterli araştırma yapmadan, kamuoyunu yanıltmaya ve amme alacaklarının tahsilini aksatmaya dönük, tamamen kasıtlı bir haber yapıldığı savunuldu.

'AMME ALACAKLARINI BALTALAMAK AMAÇLI'

Duyuruda, şu ifadeler kullanıldı: "Aynı gazete daha önce de ısrarla "diğer ortaklarla sorun çıktı" şeklinde haberlere yer vererek kamuoyunda yanlış bir algı oluşturmaya çalıştığı basın camiasının da malumudur.

Hakim ortak olarak Çukurova Grubu rızan satışı yapan taraftır. Aksoy Grubu adına Aks TV'deki hisseler zaten TMSF adına tescilli olduğu için diğer büyük hissedar olarak TMSF de bu satışa muvafakat etmiştir. Sembolik değerdeki küçük hissedarların da muvafakati alındığına göre hangi ortaklar dava açacak ya da hangi ortaklar bu satıştan zarar görmüştür, kamuoyu merak etmektedir.

Halkın sesi olmak ve menfaatlerini korumak iddiasıyla yola çıkan bir gazetenin amme alacaklarının tahsili noktasında kurumumuzun yapmış olduğu çabayı baltalamaya çalışması, bir kısım batık bankacıların menfaatlerini koruma çabası içinde olduğu izlenimini doğurmaktadır.

Kurumumuz, her türlü bilgiyi gerek basın açıklamaları ile gerekse başkanımız Sayın Şakir Ercan Gül'ün katıldığı televizyon programlarında açık ve şeffaf biçimde ortaya koymasına rağmen ısrarla çarpıtma, yalan ve kasıtlı haber yapan bu gazete ve muhabiri hakkında yasal haklarımızı elbette kullanacağız. Gazete ve muhabiri hakkında mesleki etik ilkeleriyle bağdaşmayan bu haberlerinden dolayı Türkiye Gazeteciler Cemiyeti'ne, Medya Etik Konseyi'ne ve Basın İlan Kurumu'na gerekli şikayet yapılacaktır."



Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 09 Mayıs 2021
İmsak 04:03
Güneş 05:46
Öğle 13:06
İkindi 16:59
Akşam 20:16
Yatsı 21:51
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 38 81
2. Fenerbahçe 38 79
3. Galatasaray 38 78
4. Trabzonspor 38 67
5. Hatayspor 38 60
6. Sivasspor 38 59
7. Alanyaspor 38 57
8. Gaziantep FK 38 55
9. Karagümrük 38 54
10. Göztepe 38 51
11. Konyaspor 38 48
12. Rizespor 38 45
13. Malatyaspor 38 44
14. Başakşehir 38 44
15. Kasımpaşa 38 43
16. Antalyaspor 39 43
17. Kayserispor 38 40
18. Ankaragücü 38 38
19. Erzurumspor 39 37
20. Gençlerbirliği 38 35
21. Denizlispor 38 28
Takımlar O P
1. Adana Demirspor 33 67
2. Giresunspor 33 67
3. Samsunspor 33 67
4. İstanbulspor 33 61
5. Altay 33 60
6. Altınordu 33 57
7. Ankara Keçiörengücü 33 55
8. Ümraniye 34 51
9. Tuzlaspor 33 47
10. Bursaspor 33 46
11. Bandırmaspor 33 42
12. Boluspor 34 42
13. Balıkesirspor 33 35
14. Adanaspor 33 34
15. Menemenspor 33 34
16. Akhisar Bld.Spor 34 30
17. Ankaraspor 33 26
18. Eskişehirspor 34 8
Takımlar O P
1. Man City 35 80
2. M. United 34 70
3. Chelsea 35 64
4. Leicester City 35 63
5. West Ham 34 58
6. Liverpool 34 57
7. Tottenham 35 56
8. Everton 33 52
9. Leeds United 35 50
10. Arsenal 34 49
11. Aston Villa 34 48
12. Wolverhampton 35 45
13. Crystal Palace 34 41
14. Newcastle 35 39
15. Brighton 35 37
16. Southampton 34 37
17. Burnley 34 36
18. Fulham 34 27
19. West Bromwich 34 26
20. Sheffield United 35 17
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 35 77
2. Barcelona 35 75
3. Real Madrid 34 74
4. Sevilla 34 70
5. Real Sociedad 35 56
6. Villarreal 34 52
7. Real Betis 34 51
8. Athletic Bilbao 35 46
9. Granada 34 45
10. Celta de Vigo 34 44
11. Cádiz 35 43
12. Osasuna 35 41
13. Levante 35 39
14. Valencia 34 36
15. Getafe 35 34
16. Deportivo Alaves 35 32
17. Real Valladolid 34 31
18. Huesca 35 30
19. Elche 35 30
20. Eibar 35 29