Oynamadan Öğrenemiyorlar...

Aileler çocuklarının eğitimi için elindeki her olanağı kullanmak istiyor. Ancak çocukların elinden düşürmediğinden şikayet ettiğimiz akıllı telefon, tablet ve bilgisayarlar için geliştirilen uygulamalar eğitim sistemi için geleceğin pusulası olmaya aday.

Bilim & Teknoloji 09.12.2016, 11:34
Oynamadan Öğrenemiyorlar...

Özel okullar, eğitim materyalleri derken aileler çocuklarının geleceği için önemli harcamalar yapıyor.
Oysa girişimcilerin yaratıcı gücü ve devletin eğitim sistemi birbirini destekleyen harekete dönüşebilir. Dünyada hiçbir modern eğitim sistemi girişimciler olmadan tasarlanamıyor.
Pekçok işte olduğu gibi eğitimde de dijital dönüşümde anahtar rolü girişimciler oynayacak.
Türkiye'de Fatih Projesi gibi dijital dönüşüm hedefli projelerin içine girişimci ekosistemini dahil etmeden başarı elde etmek olanaksız.
Teknoparklarda pek çok girişim Fatih projesine destek olacak fikirlere yatırım yapıyor.
Türkiye'de ODTÜ Teknokent'te bulunan Sebit dışında küresel eğitim şirketleri çıkarmak için farklı bir anlayışla fonlamalar yapmak gerekiyor. Udemy gibi küresel eğitim projelerini Silikon Vadisi'nde değil, Türkiye'de de fonlayacak iklimi yaratmak böyle şirketleri desteklemek şart.

ÖĞRENCİ GÖNÜLLÜ KATILSIN

Eğitim materyalleri hazırlanırken, öğrencilerin gönüllü katılımını sağlayacak yeni tasarımlar ortaya çıkarmak şart. Dünyada başarılı projelerde oyunlar ve sosyal medya, eğitimin doğal mecrası haline geldi.
Yeni neslin kağıt kullanımının düştüğünü, neredeyse tek sosyalleşme aracının akıllı telefonlar olduğunu düşünürseniz yeni medya eğitimi olmadan gelecek planları yapmak olanaksız.
Çocuklar parçası olmadığı eğitim sistemini sosyal medya üzere eleştiriyor.
Aşırı tepkilerin bir numaralı sebebi sınıftaki tek yönlü ve çocukların gönüllü katılımının planlanmamış olması. Bu eğitim sistemi konusunda alarm zillerinin uzunca süredir çaldığını gösteriyor.

OYUNLAŞTIRMA VE PRATİK

Oyunlaştırma tekniklerini kullanmak eğitim teknolojisi şirketlerinin hamurunda var. Ayrıca oyunlaştırma öğrencilerin katılımını artırırken gönüllü katılım sayesinde başarı oranını artırıyor.
Ayrıca sınıf içinde her çocuğun durumuna göre eğitim içeriğinin özelleştirilmesi sağlanıyor. Böylece başı ağrıyan her hastaya aspirin öneren doktor yaklaşımından kurtulmak mümkün oluyor.
Her çocuğun konuyu çözümlemesi aynı hızda gerçekleşmeyeceği için eğitim içeriğinin özelleşmesi öğrenci ve öğretmenin işini gösteriyor.

Öğrenciler dikkatini toplayamıyor

Çocuklar uzun süre herhangi bir konuya yoğunlaşamıyor. Artık pek çok çocuğun dikkat problemi var. Oyunlaştırma çocukların gönüllü katılımını sağlayarak dikkat süresini uzatıyor. Girişimciler öğrencilerin başarı şansını yukarı çekecek deneyimi kazanmasını oyunlarla sağlayacak. Milli Eğitim Bakanlığı'nın girişimcileri daha fazla destekleyecek ekosistemi oluşturmak için eğitim teknolojileri konusunda hackathon düzenlemesi gerekiyor.


Çocuklara girişim eli değecek

Knowledge Analytics
Sorun değil çözüm kaynağı 

Öğrencilerin anlamakta zorlandığı sorun yaşadığı konular artık çözüm bulmak için kullanılıyor. Knowledge Analytics eğitim sisteminin arkasında yatan temel eksiklikleri bulmayı hedefleyen ve bu eksiklikler üzerinden öğrenciye özel bilgi birikimi analizi ve öğrenme yolu çıkaran bir yazılım projesi.

Kuizzz.com
Oyunlaşmış test eğitimi

Çocukluğunuzdan en çok hatırladığınız şeylerin başında gönüllü katıldığınız oyunlar geliyor. Oyunlaştırılmış (gamification) bir ortam ile öğrencilere/ kursiyerlere akıllı cihazları üzerinden testler yapabileceği eğlenceli bir test aracı haline geliyor. Kuizzz. com hızlı testlerin faydalı bir eğitim aracına dönüşmesini sağlıyor.

ZCHOOL
Hayal gücü için hazır

Artırılmış gerçeklik (AR) uygulaması Zchool, çocukların hayal gücünü etkileyerek eğitimde farklılık yaratmayı hedefliyor.
Özellikle 5-13 yaş arası çocuklara hitap eden proje Arıkovanı kitlesel fonlama platformunda destek arıyor. Akıllı telefonların kamerasını kullanarak kitaplardaki görüntü veya bölümlerin öğrencinin gözünde canlandırılmasını sağlıyor.

Joinz
Eğlendikçe öğreniyoruz

Çocukların eğlenirken öğrenmesine güzel örneklerden biri olan Joinz, oldukça eğlenceli bir bulmaca oyunu. Bulmacada ustalaşan öğrenciler farkında olmadan öğrenme şansı yakalıyor. ODTÜ Teknokent ATOM ekiplerinden GameBra.in tarafından geliştirilen oyun düşündürücü ve keyifli vakit geçirten basit bir oynanışa sahip, ancak zor ustalaşılan bir bulmaca oyunu.

Etudyo
Zenginleşmiş eğitim içeriği

Eğitimi dört duvar arasından kurtaran yeni bir dönüşüm kapımızı çalıyor.
Kendi materyallerinizden, hazır kütüphanesinden; video, ses, etkileşim gibi birçok unsuru bir araya getirerek hızlı ve rahat, zengin ders içeriklerini geliştirmenizi ve paylaşmanızı sağlayan çözüm.

Learnia
Matematik eğlencelidir

Pekçok öğrenci Türkiye'de matematikten hoşlanmaz deseler de aslında bu ders doğru anlatılmıyor. Learnia teknolojik yenilikleri eğitsel ihtiyaçlarla bütünleştiren alanında öncü bir ürün. Oyunlaştırma (Gamification) basit anlamda oyun tasarım düşüncesini oyun dışı alanlara uygulayarak, bu alanları daha eğlenceli ve cazip hale getiriyor.

GamePho
Sınıfta deneye başlayın

Sınıfta tüm öğrencilerin dijital ortamda deney yapmalarının önünü açan GamePho,telefon ve tabletlerin akıllı tahta gibi ikinci bir ekranı kontrol etmesini sağlayan bir uygulama. Aynı anda, yüzlerce GamePho uygulaması tek bir ekranı hem cihazlarının hareketleriyle hem de ekranları vasıtasıyla kontrol edebiliyor. Bu teknolojinin kullanım alanlarından biri sınıftaki öğrencilerin Akıllı Tahta'daki içeriklere interaktif olarak katılmasını sağlıyor.

Yorumlar (0)
15
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 27 Temmuz 2024
İmsak 04:01
Güneş 05:48
Öğle 13:16
İkindi 17:11
Akşam 20:33
Yatsı 22:12
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Galatasaray 38 102
2. Fenerbahçe 38 99
3. Trabzonspor 38 67
4. Başakşehir 38 61
5. Kasımpasa 38 56
6. Beşiktaş 38 56
7. Sivasspor 38 54
8. Alanyaspor 38 52
9. Rizespor 38 50
10. Antalyaspor 38 49
11. Gaziantep FK 38 44
12. A.Demirspor 38 44
13. Samsunspor 38 43
14. Kayserispor 38 42
15. Hatayspor 38 41
16. Konyaspor 38 41
17. Ankaragücü 38 40
18. Karagümrük 38 40
19. Pendikspor 38 37
20. İstanbulspor 38 16
Takımlar O P
1. Eyüpspor 34 75
2. Göztepe 34 70
3. Sakaryaspor 34 60
4. Bodrumspor 34 57
5. Ahlatçı Çorum FK 34 56
6. Kocaelispor 34 55
7. Boluspor 34 53
8. Gençlerbirliği 34 51
9. Bandırmaspor 34 50
10. Erzurumspor 34 44
11. Ümraniye 34 43
12. Manisa FK 34 40
13. Keçiörengücü 34 40
14. Adanaspor 34 39
15. Şanlıurfaspor 34 38
16. Tuzlaspor 34 38
17. Altay 34 10
18. Giresunspor 34 7
Takımlar O P
1. M.City 38 91
2. Arsenal 38 89
3. Liverpool 38 82
4. Aston Villa 38 68
5. Tottenham 38 66
6. Chelsea 38 63
7. Newcastle 38 60
8. M. United 38 60
9. West Ham United 38 52
10. Crystal Palace 38 49
11. Brighton 38 48
12. Bournemouth 38 48
13. Fulham 38 47
14. Wolves 38 46
15. Everton 38 40
16. Brentford 38 39
17. Nottingham Forest 38 32
18. Luton Town 38 26
19. Burnley 38 24
20. Sheffield United 38 16
Takımlar O P
1. Real Madrid 38 95
2. Barcelona 38 85
3. Girona 38 81
4. Atletico Madrid 38 76
5. Athletic Bilbao 38 68
6. Real Sociedad 38 60
7. Real Betis 38 57
8. Villarreal 38 53
9. Valencia 38 49
10. Deportivo Alaves 38 46
11. Osasuna 38 45
12. Getafe 38 43
13. Celta Vigo 38 41
14. Sevilla 38 41
15. Mallorca 38 40
16. Las Palmas 38 40
17. Rayo Vallecano 38 38
18. Cadiz 38 33
19. Almeria 38 21
20. Granada 38 21