RTÜK'ten açıklama

RTÜK, Ulusal 1 Kanalının, tamamen farklı gerekçelerle ve eski tarihlerde verilen müeyyideleri, Gezi Parkı yayınlarıyla ilişkilendirmelerinin, doğrulukla, dürüstlükle ve yayıncılık etiğiyle bağdaşmadığını bildirdi.

Medya 19.06.2013, 12:37 19.06.2013, 12:38
RTÜK'ten açıklama
 ANKARA
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'ndan (RTÜK) yapılan yazılı açıklamada, Kurulun gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zarar verici şekilde tanıtımlarını yapan yayın kuruluşları hakkında verdiği müeyyide kararlarının, bazı medya organları tarafından gerçeğe aykırı olarak Gezi Parkı eylemleriyle ilişkilendirildiği belirtildi. 

Kurulun, 2012'den bu yana, Gıda Tarım ve Hayvancılık Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığının işbirliğiyle, gıda takviyeleri ile çeşitli bitkisel ürünlerin, hastalıkları iyileştirdikleri vurgusuyla tanıtımlarını yayınlamak suretiyle halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zarar verici şekilde yayınlar yapan kuruluşlara karşı etkin bir denetim uyguladığı hatırlatılan açıklamada, "Bu bağlamda, ilgili kamu kurumlarıyla yapılan temaslar sonucunda, ilaç olmadığı halde tedavi edici özellikleri olduğu iddiasıyla televizyon kanallarında tanıtımları yapılan ürünlerin liste de kamuoyuna açıklanmıştır. Üst Kurulun bütün uyarı ve müeyyide kararlarına karşılık ısrarla yayın ihlalini sürdüren kuruluşlar hakkında gerekli hukuki işlemler yapılmaktadır" denildi. 

Söz konusu denetim çalışmaları kapsamında 6112 Sayılı Yasanın ilgili maddelerini ihlal edenler hakkında 2012 yılında 373, 2013'ün de  ilk beş ayında bin 92 olmak üzere toplam bin 465 müeyyide kararı alındığı bildirilirken, müeyyide kararlarının televizyon kuruluşlarına dağılımı, ilgili yayın kuruluşlarının ihlal sıklığına göre de değişim gösterdiği vurgulandı. 

Açıklamada, 6112 Sayılı Yasanın yürürlüğe girdiği 3 Mart 2011’den bugüne kadar gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa zararlı tanıtımları nedeniyle Köy TV'ye 184, Mesaj TV'ye 86, Meltem TV'ye 72, Olay TV'ye 71, Kaçkar TV'ye 54, TGRT Belgesele 46, Ulusal 1 Kanalı'na 46, Kadırga TV'ye 41, Türkiyem TV'ye 39, Vatan TV'ye 33 müeyyide kararı verildiği belirtildi. 

Diğer bazı kanallarla ilgili bilgilerin de verildiği açıklamada, şunlar kaydedildi:

"Tablodan da görüldüğü gibi RTÜK'ün Gezi Parkı yayınları nedeniyle bazı kanalları hedef alıp müeyyide uyguladığı iddiası tümüyle gerçek dışıdır. Söz konusu çalışma kapsamında gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı şekilde tanıtımlarını yaptığı belirlenen Ulusal 1 logosuyla yayın yapan Ulusal Kanal İletişim Hiz. San. Ve Tic. A.Ş. unvanlı kuruluş hakkında da toplam 46 müeyyide kararı alınmıştır. Bu müeyyide kararları anılan kuruluşun, 20 Mayıs 2011, 18 Nisan 2011, 15 Eylül 2011, 6 Ekim 2011, 12 Aralık 2011, 16 Ekim 2012 ve 2-19 Mart 2013 ile 11 Nisan 2013 tarihlerinde bir veya birden fazla sıklıkta yaptığı yayın ihlallerine ilişkindir. Gıda takviyelerinin ve bitkisel ürünlerin halkı yanıltıcı ve genel sağlığa aykırı tanıtımları nedeniyle yukarıda belirtilen tarihlerdeki yayınlarıyla ilgili olarak Ulusal 1 logolu kuruluş hakkındaki en son müeyyide kararı ise, Gezi Parkı eylemlerinin başlamasından haftalar önce, 8 Mayıs 2013 tarihli Üst Kurul toplantısında alınmıştır. Gezi Parkı eylemleriyle ilgili yayınlarından dolayı ise anılan kuruluş hakkında bir müeyyide kararı alınmıştır. Üst Kurulun bütün kararları kamuya açıktır ve resmi web sitesinde yayımlanmaktadır. Bu bilgiler web sitesinden de teyit edilebilir. Her şeye rağmen kuruluş yetkililerinin, toplumun karşısına çıkarak, kendilerine tamamen farklı gerekçelerle ve eski tarihlerde verilen müeyyideleri, Gezi Parkı yayınlarıyla ilişkilendirmeleri, doğrulukla, dürüstlükle ve yayıncılık etiğiyle bağdaşmamaktadır."


Yorumlar (0)
3
açık
Günün Anketi Tümü
En Çok Sevdiğiniz Renk Hangisi?
Namaz Vakti 08 Mart 2021
İmsak 05:56
Güneş 07:21
Öğle 13:20
İkindi 16:33
Akşam 19:09
Yatsı 20:28
Puan Durumu
Takımlar O P
1. Beşiktaş 27 60
2. Galatasaray 28 58
3. Fenerbahçe 27 55
4. Trabzonspor 27 51
5. Hatayspor 28 46
6. Alanyaspor 27 43
7. Gaziantep FK 28 43
8. Karagümrük 28 41
9. Göztepe 27 36
10. Antalyaspor 27 35
11. Sivasspor 27 34
12. Konyaspor 26 32
13. Malatyaspor 28 31
14. Kayserispor 27 31
15. Kasımpaşa 27 29
16. Başakşehir 28 29
17. Rizespor 27 28
18. Ankaragücü 27 26
19. Erzurumspor 27 26
20. Denizlispor 27 24
21. Gençlerbirliği 27 21
Takımlar O P
1. Giresunspor 25 53
2. Samsunspor 25 50
3. İstanbulspor 25 47
4. Adana Demirspor 25 45
5. Altınordu 25 45
6. Altay 25 44
7. Tuzlaspor 25 41
8. Ankara Keçiörengücü 25 40
9. Bursaspor 25 34
10. Ümraniye 25 34
11. Bandırmaspor 25 32
12. Boluspor 25 29
13. Menemenspor 25 27
14. Adanaspor 24 26
15. Balıkesirspor 24 25
16. Akhisar Bld.Spor 25 22
17. Ankaraspor 25 16
18. Eskişehirspor 25 7
Takımlar O P
1. Man City 28 65
2. M. United 28 54
3. Leicester City 28 53
4. Chelsea 27 47
5. Everton 26 46
6. Tottenham 27 45
7. West Ham 26 45
8. Liverpool 28 43
9. Aston Villa 26 40
10. Arsenal 27 38
11. Leeds United 26 35
12. Wolverhampton 28 35
13. Crystal Palace 28 34
14. Southampton 27 33
15. Burnley 28 30
16. Newcastle 27 27
17. Brighton 27 26
18. Fulham 28 26
19. West Bromwich 28 18
20. Sheffield United 28 14
Takımlar O P
1. Atletico Madrid 25 59
2. Barcelona 26 56
3. Real Madrid 26 54
4. Sevilla 25 48
5. Real Sociedad 26 45
6. Real Betis 25 39
7. Villarreal 26 37
8. Athletic Bilbao 25 33
9. Celta de Vigo 26 33
10. Granada 26 33
11. Levante 26 32
12. Valencia 26 30
13. Osasuna 26 28
14. Cádiz 26 28
15. Getafe 26 27
16. Real Valladolid 26 25
17. Elche 25 24
18. Eibar 26 22
19. Deportivo Alaves 25 22
20. Huesca 26 20